0 (212) 212 10 34

E-Ticaret Sitesi Fiyatları

E-Ticaret Sitesi Fiyatları

E ticaret sitesi kurmak isteyen yeni girişimciler, e ticaret sitesi fiyatları konusunda birbirinden çok uzak fiyatlar olduğunu göreceklerdir. Bazı yazılım firmalarında 299 TL fiyat sunulurken, bazı yazılım firmaları ise 100.000 TL fiyat sunabilmektedir. Bu kadar geniş bir fiyat aralığının olması bu konuda araştırma yapan girişimciler için kafa karışıklığı yaratmaktadır.

Pek çok yazılım firması en iyi e ticaret paketlerinin kendisinde bulunduğunu iddia ederken, bazı yazılım firmaları ise daha mütevazi bir tavırla görüşmüş olduğu müşterilerine gerçekçi bilgiler sunmaktadır. Bazı girişimciler, satın alınan eticaret yazılımının fiyatı ne kadar yüksekse o kadar kaliteli olduğunu düşünürken, bazı girişimciler ise öncelikle ihtiyaçlarını tespit ederek bu ihtiyaçları karşılayacak teknik özelliklere sahip e-ticaret yazılımını tercih ederek eticaret yolculuklarına başlamaktadırlar.

E-ticaret sektöründe bir yazılımın fiyatını sadece o yazılımın içeriği belirlemez!

Tabii ki yazılımın teknik özelliği en önemli unsurların başında gelmektedir. Ancak bunun yanında alınan e-ticaret yazılımının fiyatının belirlenmesinde pek çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerin bir kısmını aşağıdaki gibi özetleyebiliriz.

E-Ticaret Sitesi Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Bir müşteri yazılım firmalarından fiyat teklifi istediğinde, yazılım firmaları aşağıdaki değişkenlere göre e-ticaret sitesi fiyat teklifi sunarlar;

  1. E-ticaret sitesinin altyapı özellikleri,
  2. Tasarım özellikleri,
  3. Teknik destek ihtiyaçları, (Kaç insan gün çalışılacağı)
  4. Sitenin diğer pazaryerleri, muhasebe programı, kargo firmaları vs. ile API entegrasyonu,
  5. Sitenin başka bir siteden XML ile veri çekmesi,
  6. Ziyaretçi sayısı, sunucusunu ne kadar yoracağı,
  7. Sunmuş oldukları sunucu özelliklerinin maliyeti,
  8. Projenin hazırlanma süresinin uzunluğu,
  9. Projenin sürekli gelişen bir proje mi olduğu, yoksa stabil bir proje mi olacağı,
  10. Proje ile ilgili ne kadar süre eğitim verileceği,
  11. Müşterinin bu iş için ne kadar para harcamaya hazır olduğu,
  12. Müşterinin e-ticaret fiyatlarını ne kadar araştırdığı,
  13. Müşterinin fiyata bağlı olarak vazgeçme eğilimi,
  14. Müşterinin rakip firmalardan aldığı fiyat teklifleri,
  15. Yazılım firmasının nakit döngüsüne bağlı olarak düşük veya yüksek fiyat uygulaması,
  16. Yazılım firmasının elindeki iş yoğunluğuna göre düşük veya yüksek fiyat vermesi,
  17. Görüşülen müşterinin bilenen bir firma olup olmaması, (referanslarına katkısı)
  18. Talep edilen projenin ilerlerleyen dönemlerde ilave yazılım geliştirmesine ihtiyacı olup olmaması,

Yukarıda sıralamış olduğumuz özellikler çok daha fazla detaylandırılabilir ve maddeler artırılabilmektedir. Ancak şunu açıklıkla ifade etmek gerekir ki projenizin içeriği ile birlikte, yazılım firmasının kendi durumu ile ilgili pek çok değişken de e ticaret sitesi fiyatını doğrudan etkilemektedir.

Benzer özelliklere sahip bir altyapıyı, bir yazılım firması çok yüksek fiyat ile satıyor iken, diğer bir yazılım firması çok daha uygun bir fiyata sunabilir. Veya aynı yazılım firması, talep ettiğiniz özelliklere sahip bir e ticaret altyapısını piyasanın canlı olduğu bir dönemde yüksek fiyata sunuyor iken, piyasanın durgun döneminde bu fiyatın çok daha altında sunabilmektedir. Bu nedenle, maliyet araştırması yapan girişimcilerin, kendisine sunulan fiyatı değerlendirirken ciddi bir çalışma yapması, sektörde yer alan ve önde gelen pek çok yazılım firmasından teklif alması ve bu tekliflerin teknik özelliklerini detaylı bir şekilde inceleyerek kararını bu araştırma sonucunda vermesi en sağlıklı sonucu almalarını sağlayacaktır.

Peki Araştırma Nasıl Yapılmalıdır?

Öncelikle yazılım firmasının size sunduğu özelliklere bakmak yerine, kendinize nasıl bir online satış mağazasına ihtiyacınız olduğunu sormalısınız.

Sizin için en önemli ihtiyaçları not alınız ve yazılım firmalarının paketlerini incelerken öncelikle ihtiyacınız olan bu özelliğin sunulan paketlerde olup olmadığını kontrol ediniz. Bazen aradığınız özellik hazırlanmış olan hiçbir pakette bulunmayabilir. Bu durumda yazılım firması ile irtibata geçerek ihtiyacınız olan bu özelliğin seçmiş olduğunuz pakete eklenip eklenemeyeceğini, eklenirse maliyeti ne kadar etkileyeceğini öğrenebilirsiniz. Görüşmüş olduğunuz yazılım firmasının, sunmuş olduğu paketlerden en pahalısını almanız durumunda, tüm ihtiyaçlarınızın karşılayacağını düşünmemeniz gerektiğini önemle hatırlatmak isteriz.

Yapmış olduğumuz incelemelerde görebileceğiniz üzere, sektörde 50.000 TL’ye satılan paketlerde dahi bazı özelliklerin bulunmadığını görebilirsiniz. Veya kapsamlı bir paket sunmakla birlikte, çok düşük bir trafik (bandwith) alanı sunularak müşterinin yıl içerisinde yüksek hosting (yayınlama) ücretleri ödemesi durumu ortaya çıkabilmektedir.

Bazı durumlarda ise eticaret yazılım firmasının ortalama bir fiyat sunduğunu ancak her yıl aynı ücreti müşteriden talep ettiğini görebilirsiniz.

Sadece Büyük Referansları Aramayın!

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyorsanız, büyük eticaret sitelerinin almış olduğu hizmet kalitesinden ziyade, sizin gibi bu işe yakın dönemde başlamış ve henüz marka olmamış, nispeten daha küçük eticaret sitelerinin, almış oldukları hizmet kalitesinin sizin için en doğru gösterge olacağını ifade etmek isteriz.  Yazılım firmaları büyük referanslarını çok tabiidir ki el üstünde tutarlar ve onlara özel ilgi gösterirler. Sizin gibi bu işe yeni başlayacak olan ve bütçesi 5 bin TL ile 30 bin TL aralığında olan,  eticaret yolculuğuna henüz başlayan e ticaret siteleri aynı hizmeti alabiliyor mı? İşte bu sorunun en doğru cevabını, yazılım firmasının referans listesinde yer alan ancak marka olmamış eticaret sitesi sahipleri verecektir. Referans aramalarında önceliği bu firmalara verirseniz, sizin alabileceğiniz hizmetin kalitesini birinci ağızdan en doğru şekilde öğrenebilirsiniz.

Yüksek Fiyat Her Zaman Doğru Seçim mi?

Ne kadar fazla ödeme yapıyorsanız o kadar iyi hizmet alacağınız düşüncesinden kurtulmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz!

Referansları çok güçlü olan bir altyapı sağlayıcısı size beklediğiniz hizmeti sunmayabilir. Çünkü konsantre olduğu hedef kitle ve müşteri öncelikleri farklıdır. Atalarımız “Davul bile dengi dengine” demiş. Öncelikle kendi beklentinizin ne olduğunu ortaya koyduktan sonra bu beklentinizi karşılayacak en doğru firmayı ve sizin büyüklüğünüze uygun yazılım firmasını tercih etmenizi öneriyoruz. Binlerce referansı olan bir yazılım firmasının hazırladığı hazır e-ticaret paketlerinden birini satın alarak o firmanın özel müşterisi olacağınız beklentisi var ise bu beklentinizden hızla uzaklaşmanızı tavsiye ediyoruz.  Bunun yerine, sizin ihtiyaçlarınızı dinleyen, size ihtiyacınız olan en doğru yazılımı sunan ve yazılımı istekleriniz doğrultusunda geliştiren butik bir e ticaret yazılım firması sizin için daha doğru bir tercih olabilir.

Maliyet konusunda araştırma yaparken, yukarıda belirttiğimiz kriterleri göz önünde bulundurarak seçiminizi yaparsanız uzun e-ticaret yolculuğunda sizin için doğru çözüm ortağını bulma ihtimaliniz son derece artacaktır.

İstanbulsoft e-ticaret sitesi fiyatları hakkında bilgi almak için yazılım danışmanlarımıza 0212 212 10 34 numaralı telefondan numarasından ulaşabilir, gelişmiş özelliklere sahip paketlerimizi incelemek için e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyebilirsiniz.

İstanbulsoft e ticaret paketlerimizin fiyatları; Başlangıç Paketi 1.450 TL+KDV, Kurumsal Paket 1.950 TL+KDV, Profesyonel Paket 2.950 TL+KDV, Pro Plus Paket 3.950 TL+KDV, entegre paket 4.950 TL+KDV’dir.

C2C pazaryeri e-ticaret yazılımımızı incelemek için ise C2C e ticaret sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Demomuzu Hemen İnceleyin!