0 (212) 212 10 34

Blog

E-Ticaret Sitesi Kurmak için Güncel Rehber (2019 Eylül)

E-Ticaret Sitesi Kurmak İçin Güncel Rehber 2019

Günümüzde satışların büyük bir ölçüde gerçekleştiği, satıcı ve müşteri açısından birçok yönden faydası olan e ticaret sistemi ile satışlarınızı gerçekleştirmek istiyorsanız ama bunun için nereden ve nasıl başlamanız gerektiğini bilmiyorsanız bu makalemiz sizlere bu sorularınızda yardımcı olacaktır.

2019 yılında İstanbulsoft’a e-ticaret sitesi kurmak isteyen girişimciler tarafından sorulan soruları özetlediğimiz ve kapsamlı rehber niteliğinde hazırlamış olduğumuz bu makalemizde, e-ticaret yazılımının seçiminden, bulunması gereken özelliklerine kadar e-ticaret sitesi kurmakla ilgili merak edilen birçok konuya yer verdik.

Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de eticaret siteleri her geçen gün toplam perakende satışlar içerisindeki hacmini artırmaktadır. Ancak Türkiye’de toplam perakende satış içerisinde eticaret sitelerinden yapılan satışların payı %4 seviyesinde iken bu oran Örneğin İngiltere’de %11 civarındadır. Avrupa ortalaması ise %8 civarındadır. Rakamları bu şekilde okuduğumuzda, Türkiye’de eticaret sitelerinin gideceği daha çok fazla yol olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Özellikle Türkiye’deki genç öğrenci nüfus, bu öğrencilerin okullarından mezun olarak iş hayatına girmeleri, diğer bir ifade ile tüketici olmaları ve akıllı telefon oranı kullanımları göz önünde bulundurulduğunda Türkiye’nin eticaret satışlarında Avrupa ortalamasına kısa süre içeresinde yaklaşacağının açıkça görüldüğünü söyleyebiliriz.

Son yıllarda oldukça yoğun bir şekilde konuşulan online ticaret nedir, nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve e ticaret sitesi kurmak hakkında tüm konuları aşağıdaki gibi bölümler halinde özetlemeye çalıştık. Toplam okuma süresi yaklaşık 20 dakikadır.

Bölüm 1

E–Ticaret Nedir?

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte çeşitli web siteleri üzerinden, çeşitli ödeme yöntemleriyle ürün veya hizmetin satışını sağlayan ticaret yöntemidir. Bu ticaret yöntemi, kullanıcılara çeşitli kolaylık ve avantaj sağlamaktadır. Elektronik ortamda yürütülen her türlü ticari işlem e-ticarettir ve bu ticari işlemler, işletmeden işletmeye, işletmeden tüketiciye, tüketiciden tüketiciye şeklinde gerçekleşebilir.

Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?

  • Kuruluş maliyetleri sabit mağazalara göre çok daha düşüktür.
  • Kurulma süreleri yine çok daha kısadır. Bir e ticaret sitesi kurmak için ve satışa başlamak için 24 saat gibi kısa bir süre yeterli olurken, sabit bir mağazayı açmak için ortalama 1 ay gibi bir süreye ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Fiziksel mağazalar bulundukları konumdaki müşteri kitlesine hitap edebilirken, sanal mağazalar dünya üzerinde birçok yerdeki müşteri kitlesine hitap eder.
  • Fiziksel mağazada sergilenebilecek ürün sayısı mağazanın büyüklüğüne bağlıyken, sanal mağazada sınırsız sayıda ürün sergilenebilir.
  • Fiziksel mağazalar sadece belli saatlerde açık olabilirken, sanal mağazalar 7 gün 24 saat hizmet verebilir.

İşletmelerin güçlenmesi ve sürekliliğini sağlaması için kâr elde etmesi oldukça önemlidir. Kâr elde etmenin yollarından biri ise maliyetleri düşürmektir. İşletmeler için sabit maliyeti düşürmek, üretim miktarını etkilemeden kâr elde etme yöntemlerinden biridir. Peki, sanal mağazanın işletmenin sabit maliyetine ne gibi etkisi olabilir?

Sanal mağaza sayesinde ürünlerinizi pazarlamak için farklı konumlardaki mağaza ihtiyacını aza indirmiş olursunuz. Böylece yeni bir mağazadan ortaya çıkacak kira, elektrik, personel gibi sabit giderleriniz azalmış olacaktır. Bu da işletmenizin kârlılığının artması ve günden güne büyümesini sağlayacaktır.

Şirketinize ait e ticaret sitesi sayesinde belirli bir bölge ile sınırlı kalmayıp birçok bölgedeki müşteriye ürünlerinizi ulaştırma imkânı bulacaksınız. Bu sayede hedef kitlenizdeki artışla beraber satışlarınızda da artışı yakalayacaksınız.

Müşteriler için ihtiyacı olduğu ürüne istediği zaman, istediği yerde ulaşabilmesi müşteri açısından önemlidir. E ticaret siteleri, tüketicilere, istediği zaman ürünlere ulaşıp kolayca sipariş verebilme imkânı sağlıyor. E-ticaret siteleri sayesinde tüketiciler, istedikleri ürünlere istediği yerden ulaşabilir, tüm ürün seçeneklerini hızlıca görebilirler. Bunun sonucunda müşteri, alışverişte kolaylık ve zaman tasarrufuna sahip olabilecektir.

Bölüm 2

Şirket Kurmak Zorunlu Mudur?

İnternette satılacak ürünlerin faturalarının kesilmesi ve vergilerinin ödenebilmesi için kişilerin mutlaka bir şirkete sahip olması gerekmektedir. Bunun yanı sıra kredi kartı, banka kartı gibi ödeme yöntemleri ile size yapılacak ödemelerin gerçekleşmesi için bankalarla anlaşmanızın olması gerekir. Bankalar ise bu anlaşmaları şirketlerle gerçekleştirmektedir.

Gerekli Belgeler

E-ticaret sitesi açmak için şahıs şirketi, limited şirketi veya anonim şirket kurmanız gerekmektedir. Şahıs ve limited şirket kurma süreçleri birbirinden oldukça farklıdır. Limited ve Anonim şirket kurma süreçleri ise benzerlik göstermektedir. Eğer halihazırda bir şirketiniz bulunuyor ise bu şirket üzerinden aynı zamanda eticarette yapabilirsiniz. Şirketinizin faaliyet konusuna satacağınız ürünleri işletmeniz ve online satış ibaresini ekletmeniz yeterli olacaktır. Bu işlemi mali müşaviriniz vergi dairesine vereceği 1 dilekçe ile bir gün içerisinde tamamlayabilir.

Şahıs Şirketi Kurmak için Gerekli Belgeler

  • İmza Beyannamesi ( Noterden alınır)
  • Muhasebeci Vekaleti (Noterden alınır)
  • İkametgah Belgesi (E-devletten ücretsiz alınabiliyor)
  • Kira Kontratı (İşyeri size aitse tapu fotokopisi)
  • İki Adet Fotoğraf

Limited Şirket

Bu şirket, en az 1, en fazla 50 kişilik ortaklık ve en az 10.000 TL sermaye ile kurulabilir. Bu şirket türünde ortakların sorumluluğu, koydukları sermaye ile sınırlıdır.

Şahıs şirketlerinde kar üzerinden alınan vergi oranı en düşük dilim için %15’den başlamaktadır. Ancak kar tutarı artıkça vergi dilimi %35’e kadar yükselmektedir. Limited şirketlerde ise bu oran tüm kar tutarları için hep aynıdır. Yani yıllık 10 TL’de kazansanız 100.000 TL’de kazansanız bu tutarın %20’sini kurumlar vergisi olarak ödersiniz. Şahıs şirketi mi kurayım yoksa limited şirket mi kurayım sorusu için akılda kalması açısından en özet cevap, eğer yıllık karınız 40.000 TL’nin üzerinde olacaksa limited, altında kalacaksa kurumlar vergisi açısından şahıs şirketi kurmak daha avantajlıdır.

Limited Şirket Kurmak için Gerekli Belgeler

  • Dilekçe
  • Kuruluş Bildirim Formu
  • Noter Tasdikli Sözleşme
  • İkametgah Belgesi
  • Oda Kayıt Beyannamesi
  • Sermayenin Yatırıldığına Dair Dekont
  • Kira Kontratı

Limited şirket kurmak şahıs şirketi kurmaya göre daha maliyetlidir ve daha uzun sürer. Bununla birlikte kapatmak istendiğinde bir yıl boyunca ticaret sicili gazetesinde 3 defa şirketin kapatılacağı ve alacaklıların kendilerine başvurması yönünde ilan verilmesi gerekmektedir. Bu süre içerisinde şirket kapatılamaz ve alacaklıların şirkete başvurmaları beklenir. Bu açıdan değerlendirildiğinde, önce şahıs şirketi kurmak eğer işler iyi gidiyor ise sonrasında limited şirket kurmak daha avantajlıdır.

Şunu da belirtmek gerekir ki, şahıs şirketlerinin yazarları bir sonraki yıla devretmez. Limited şirketin zararları ise bir sonraki yıla devreder. Eğer kuracağınız şirket için ciddi bir yatırım zararı yapacak ve ilk yılı zarar ile kapatacaksanız ve bu zararı bir sonraki yılın karından düşmek istiyorsanız limited şirket kurmalısınız.

ETBİS Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS), internetten alışveriş yapan tüketicilerin korunması, e-ticaretin kayıt ve takibinin yapılabilmesi amacıyla Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulmuştur. 1 Aralık 2017’de çıkan Tebliğ gereğince, ETBİS’de e-ticaret firmalarının kayıt yaptırması zorunlu hale gelmiştir. Kayıt olmayan firmalar için 5.000 TL ila 20.000 TL arasında bir cezası bulunmaktadır. Etbis kaydını tamamlayabilmek için PTT’den kep adresi alınması zorunluluğu bulunmaktadır. Etbis kaydı için bu linki tıklayarak sağ üstteki etbis kayıt butonuna basabilirsiniz.

Bölüm 3

E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?

E-ticaret sitenizde Sanal POS ve fatura işlemlerinizi gerçekleştirebilmeniz için, satışlara başlamadan önce şirketinizi kurmanız gerekmektedir. Sonrasında siteniz için oluşturulan temayı, oluşturduğunuz domain adını kullanarak sunucuya yükleyebilirsiniz. Siteniz için gerekli olan temaya aşağıdaki yöntemlerden biriyle sahip olabilirsiniz.

E-ticaret paketleri, hazır bir şablondan oluşur. Bu pakette kendinize özel bir tasarım yapabilir ya da hazır şablonlardan yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu paketler, birçok hizmeti toplu olarak sunduğu için e-ticaret sitesi ile ilgili tecrübesi olmayan kişiler için oldukça kullanışlıdır.

Açık kaynak kodlu yazılımlarda, kullanıcıya sunulan temel kod bileşeni üzerine site kurulumu gerçekleşir. Site kurulumu konusunda tecrübeniz bulunmuyorsa, açık kaynak kodlu e-ticaret yazılımını seçmek, sizi biraz uğraştırabilir. Çünkü açık kaynak yazılımının arka planında ilgilenmeniz gereken birçok işle karşılaşmanız mümkündür.

Bir yazılım şirketiyle çalışarak, kendi istekleriniz doğrultusunda bir e-ticaret sitesi hazırlatabilirsiniz. Yazılımcılarla görüşerek istekleriniz doğrultusunda hazırlanacak e-ticaret sitesi için fiyat tekliflerini alabilirsiniz.

Kategorilerin geniş ve çok çeşitli olması, kullanıcının aradığı ürüne ulaşmasını kolaylaştıracaktır. Sitede çok çeşitte ürünlere yer verilmesi ise, müşterilerin aradıklarını sizin sitenizden bulmasını kolaylaştıracak bir başka özellik olacaktır.

Kullanıcılar, satın almak istedikleri ürünün istedikleri özellikte olup olmadığını görmek isterler. Bu sebeple ürünün yakından çekilmiş birçok fotoğrafının olması ve ürünün özelliği hakkında detaylı bilgi yazılması, müşteriler açısından önemlidir.

Her kullanıcı, aynı ödeme yöntemi ile online alışverişini gerçekleştirmek istemeyebilir. Bu sebeple sitenizde ödeme çeşitlerinin fazla olması, müşterileri memnun etmede etkili olacaktır. Müşterilerin memnun olması ise, şirketinizin günden güne büyümesinde pay sahibi olacaktır.

Bölüm 4

E-Ticaret Paketleri Nedir?

E-ticaret paketleri, eticaret sitesi kurmak isteyen girişimcilerin işlerini kolaylaştırmak amacıyla eticaret özelliklerinin bir araya getirilerek satıldığı yapılardır. E-ticaret yazılım firmalarının hazırlamış olduğu paketlerden ihtiyacınıza uygun olan paketi seçerek eticarete hızlı bir başlangıç yapabilirsiniz.

Eticaret paketleri konusunda araştırma yaparken paket özellikleri ile birlikte yıllık yenileme ücretlerini de dikkate almanızı öneririz. Benzer özelliklere sahip bir paket aynı fiyata satılıyorken, bir yıl sonraki yenileme ücreti paket ücreti kadar olabilmektedir. Bu detay genellikle eticaret yazılım firmalarının pazarlama ekipleri tarafından satış sırasında ilgili müşteriyle paylaşılmamaktadır veya geçiştirilmektedir.

Diğer bir konu ise eticaret paketleri içerisinde bazı özelliklerin var gibi olması durumudur. Örneğin n11 entegrasyonu özelliğinin bulunduğu ifade edilen bir pakette gerçek anlamda n11 ile nasıl bir entegrasyon yapıldığı sorgulanmalıdır. Bu entegrasyon ile sadece sitenizden n11.com’a ürünler mi aktarılabiliyor, yoksa bu ürünler aktarılırken kategori, ürün bazlı özelleştirme ve diğer taraftan n11.com’da yapılan satışlarda siteye gelerek güncel stoğunuzdan düşüyor mu? bu ve benzeri pek çok detay için ciddi bir çalışma yapılarak pazarlama uzmanlarından ilgili özelliğin detayları hakkında bilgi istenmelidir.

Verimli ve müşteri odaklı bir e-ticaret sitesine sahip olmanız için e-ticaret paketini seçerken dikkat etmeniz gereken bazı konular vardır. Bu konuları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • SEO uyumluluğu
  • Farklı ödeme yöntemlerini sunuyor olması
  • Sosyal medya entegrasyonlarının olması
  • Ürün yönetiminin yapılabiliyor olması
  • Kargo yönetiminin olması
  • E-posta yönetiminin olması

İstanbul Soft e ticaret altyapısı ile e ticaret sitesi kurmak istiyor ve paket fiyatlarımızı merak ediyorsanız e-ticaret paketleri sayfamızı ziyaret edebilir, e-ticaret paket fiyatlarımız hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Ayrıca sizin için hazırladığımız e-ticaret paketlerinin temalarını görmek isterseniz e-ticaret temaları sayfamızı inceleyebilirsiniz. Daha detaylı bilgi almak isterseniz Destek Hattı’mızı 0 (212) 212 10 34 telefon numarasını arayabilirsiniz.

Bölüm 5 

C2C Pazaryeri E-Ticaret İş Modeli Nedir?

Son günlerde oldukça konuşulan online pazaryerleri (C2C), alıcılar ve satıcıları bir araya getiren ve satıcıların kendi mağazalarını açarak ürünlerini satışa sunduğu online platformdur. Ürün alım satımı bu platform üzerinde gerçekleşir. Site sahibi, alışveriş tutarı üzerinden komisyon geliri elde eder. C2C e ticaret iş modelinde ayrıca üyelik paketi satışından, reklam paketi satışından ve sitede bulunan slider ve banner alanlarının satışından gelir elde edilir.

Türkiye’de ve Dünya’da en popüler olan online mağazalar ise şunlardır:

  • Amazon
  • eBay
  • Hepsiburada
  • n11
  • Gittigidiyor
  • Sahibinden
  • Alibaba
  • Aliexpress
  • letgo
  • yemeksepeti
  • trendyol

C2C e ticaret hakkında daha detaylı bilgi almak için İstanbulsoft C2C e ticaret yazılımı ve özelliklerini inceleyebilirsiniz.

Bölüm 6

Online Ödeme Sistemleri Nelerdir?

Online ödeme sistemleri, e-ticaretin olmazsa olmaz bölümlerinden biridir. İnternetten alışverişlerde kullanılan pek çok ödeme yöntemleri bulunuyor. Bu yöntemleri e-ticaret sitenize entegre etmeniz, farklı bütçeden, kesimden kişilerin sitenizden rahatlıkla alışveriş yapabilmelerini sağlar.

Online ödeme sistemleri, e-ticaretin olmazsa olmaz bölümlerinden biri. İnternetten alışverişlerde kullanılan pek çok ödeme yöntemleri bulunuyor. Bu yöntemleri e-ticaret sitenize entegre etmeniz, farklı bütçeden, kesimlerden kişilerin sitenizden rahatlıkla alışveriş yapabilmelerini sağlar. Online alışverişlerde sıklıkla kullanılan ödeme yöntemlerini aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz:

İnternet üzerinden alıcılar alışverişlerini kredi kartı ile yaparak ödemelerini tamamlamış olurlar.

Alıcılar mağazanın banka hesabına satın aldıkları ürün ya da hizmetin karşılığında o ürün ya da hizmetin tutarında para havalesi yaparak ödemelerini tamamlamış olurlar.

Alıcılar satın almak istedikleri ürün ya da hizmet için sahip oldukları banka kartlarına para yükleyerek ödeme işlemlerini gerçekleştirmiş olurlar. Kullanıcı, kartında bulunan mevcut para kadar harcama yapabilmektedir.

Bu ödeme sisteminde alıcı satın almak istediği ürün için sipariş verdiği esnada hiçbir ödemede bulunmaz. Sipariş edilen ürünün teslimatı sırasında ödeme, kargo görevlisine yapılır. Ancak kapıda ödeme sistemini kullanabilmeniz için belli bir kargo firmasıyla anlaşmış olmanız ve anlaştığınız kargo firmasının da bu hizmeti veriyor olması gerekmektedir.

Online Ödeme Sistemi Sağlayıcıları Nedir ve Avantajları Nelerdir?

Online ödeme sistemi sağlayıcıları, internet üzerinden online bir şekilde gerçekleştirmiş olduğumuz alışverişimiz için sağlanan ödeme yöntemlerini bir paket halinde firmalara sunan, süreci hızlandırıp Sanal POS anlaşmaları için bankalarla anlaşma sürecini aradan çıkararak, e-ticaret sitelerine hazır Sanal POS kolaylığı sağlar.

Sanal POS sürecinin kısalması, firmaların, internet üzerinden online satış hacmini ve hızını arttırırken sürecinde kolay bir şekilde çözülmesini sağlar.

Her ödeme sistemi sağlayıcılarının farklı anlaşmaları bulunur. Bazılarında aylık bir bedel ödenirken, kimilerinde ise yapılan satış işlemi üzerinden bir komisyon ücreti kesilir.

Online ödeme sistemi sağlayıcılarıyla çalışmanın bir takım avantajları vardır. Bunlardan bazıları şunlardır:

  • Altyapı ve teknik konularla ilgilenmek zorunda kalmazsınız.
  • İş birliği yapmış olduğunuz bankaların Sanal POS’ larına hızlıca ulaşabilir, zaman kaybı yaratacak olan banka görüşmeleri vs. yapmadan vakitten kazanmış olursunuz.
  • Ödemler kontrol altında gerçekleştiği için, e-ticaret sitenizde güvenli bir şekilde ödemeler alabilirsiniz.
  • Pek çok bankayla aynı anda çalışabilme imkânına sahip olabilirsiniz.
  • Tüm ödeme sistemlerini sitenize kolay bir şekilde entegre edebilirsiniz.

SSL Sertifikasının Önemi

SSL bir şifreleme protokolüdür. Kullanıcının bilgisayarı ile sizin sunucunuz arasında aktarılan verileri şifreleyerek, üçüncü kişilerin verilere ulaşmasını engelleyerek güvenlik zafiyetini ortadan kaldırmış olur. Böylelikle siteniz üzerindeki tüm veri transferleri şifrelenerek verileriniz güvenlik altına alınmış olur.

E-ticaret sitenizde ödeme işlemlerini gerçekleştirebilmek için SSL Sertifikası sahibi olmanız gerekiyor. SSL sahibi olmadan bankaların Sanal POS’larına sahip olamazsınız. Bununla birlikte ETBİS’e kayıt olmak ve ödemelerinizi güvenli bir şekilde gerçekleştirebilmek için de SSL Sertifika’nızın olması şarttır.

Eski zamanlarda HTTP sadece internet sitelerinin ödeme sayfaları için kullanıldığından sitenin diğer sayfalarında güvenlik zafiyeti oluşur ve her ne kadar ödeme sayfasında güvenlik sağlansa da sitenin diğer sayfalarında güvenlik sağlanamaz. SSL kurulumu yaptığınızda siteniz HTTPS protokolüne geçer ve tüm sitenizde güvenli veri transferleri gerçekleştirmiş olursunuz.

Haziran 2018 ‘de yürürlüğe giren, e-ticaret sitelerinde çok daha güvenli bir şekilde alıcıların alışveriş yapabilmelerini sağlayan E-ticaret Güven Damgasını alabilmek için e-ticaret sitenizde SSL Sertifikanızın olması gereklidir.

Google’ın amaçlarından biri de kendi kullanıcıları en güvenli web sitelerine yönlendirerek onlara daha iyi bir deneyim sunmaktır. Bu nedenle Google, HTTPS protokolüne geçmiş sitelerin sayfa değerini arttırmıştır. Bundan dolayı sitenizi HTTPS’e geçirmeniz, sayfanızın değerini arttırır. Aynı zamanda daha fazla trafik çekmiş olursunuz.

Bölüm 7

E-Ticarette Kargo Yönetimi

E-ticaretin başlıca mihenk taşlarından biri de kargo yönetimidir. Bu sebeple oldukça önem arz eden kargo yönetimi hakkında yeterince bilgiye sahip olmak ve uygulamak gerekmektedir. Siparişin zamanında doğru adrese gitmesi ve ürün sahibine teslim edilebilmesi için kargo yönetimini doğru bir şekilde uygulamak gerekmektedir.

E-ticaret sitenize kargo yönetiminizi entegre ederek kontrol paneli üzerinden siparişlerin takibini sağlayabilir. Aynı zamanda da kullanıcıların da kargo takibi yapabilmesine imkan sağlayabilirsiniz.

Kargo Yönetiminde Özellikle Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Öncelikle hangi kargo gönderim metodunu seçeceğinizi belirlenmesi.
  • Ürünlerin ağırlık ve boyutları
  • Paketlenme sürecinin belirlenmesi ve ona göre masrafların hesaplanması
  • Kargo gönderim ücretlerinin hesaplanması
  • Sabit kargo hizmeti sunumu ücretlerinin hesaplanması
  • Ücretsiz kargo hizmetlerinin size maliyetlerinin hesaplanması

Depo Yönetimi ve Önemi

Kargo yönetiminden sonra e-ticaretin bir diğer mihenk taşı da depo yönetimidir. Her ne kadar sanal ortamda alışveriş gerçekleştirilse de ürünlerin stoklanıp korunabilmesi için fiziki bir ortama ihtiyaç duyulur. İşte bu noktada depo yönetimi de yapılması ve ürün stoklayacağınız deponun masraflarının hesaplanması gerekmektedir. Bununla birlikte depodaki ürünlerin raf düzeni, siparişlerin paketlenme süre ve süreçleri, ürünü doğru bir şekilde stoklama gibi detayları da göz önünde bulundurmanız gerekmektedir.

Eticaret sisteminde bütün faaliyetler birbirine bağlı birer zincir durumunda olduğundan iyi yapılamayan bir depo yönetimi sonucunda sipariş takibini yaparken sorun yaşayacağınız gibi sipariş edilen ürünlerin yanlış müşteriye gönderilmesi gibi pek çok sorunlar yaşayabilirsiniz. Tüm bu saymış olduğum olumsuz durumlarla karşılaşmamak için depo yönetiminde şu konulara dikkat edebilirsiniz:

  • Depo otomasyon sistemlerinden yararlanın
  • Raflarınızı düzenlerken belli bir sistematiğe göre ilerleyin( ürünler ve kategoriler gibi ).
  • Sipariş ettiğiniz ve sonrasında teslim aldığınız ürün adetlerini kontrol edin
  • Ürün kodu ve barkod sistemi kullanın
  • Ürün isimlerinin anlaşılır olmasına özen gösterin
  • Satış vs. gibi gerçekleştirmiş olduğunuz tüm işlemleri kayıt altında tutun
  • Haftalık olarak stok kayıtlarınızı kontrol edin

Stok Yönetimi ve Önemi

E-ticaret ekosisteminde kargo ve depo yönetimi kadar stok yönetimi de oldukça büyük önem arz etmektedir. Özellikle müşteri memnuniyeti ve güveni açısında en önemli konulardan biri de stok yönetimidir. Bu sebepten stok kontrollerinin düzenli aralıklarla yapılması gerekmektedir. Stok kontrolleri yapılmadığı takdirde stokta yer almayan bir ürün var gibi gösterilebilir ve müşteri var sanılan ürünü sipariş verdiğinde ise hem firma hem de müşteri zor durumda kalabilir. Aynı zamanda müşteri için firmaya karşı bir güvensizlik oluşabilir. Bu sebeple ürün stoklarını belli aralıklarla kontrol etmeniz ve çok satan ürünlerinizin sürekli olarak stokta olduğundan emin olmanız gerekir.

Stok yönetimi yapılırken özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar şu şekildedir:

  • Ürün kalite ve raf ömrü gibi unsurları göz önünde bulundurarak stoğa ilk giren ürünün ilk çıkan olmasına özen gösterin, FIFO kuralını uygulayın
  • Tedarikçilerinizle iyi ilişkiler kurun
  • Ürün tedariği oldukça önemli bir işlem olduğundan tek bir kaynağa bağlı kalmayıp her zaman bir B planınız olmalı
  • Deponuzun düzenli olmasına özen gösterin.
  • Ekstrem olaylarında olabileceğini göz önünde bulundurarak her zaman alternatifleriniz olmalı
  • Ürün isimlendirirken özenli olun, böylelikle kontrollerinizi yaparken daha kolay ve sorunsuz bir kontrol gerçekleştirmiş olursunuz
  • Düzenli bir şekilde stok kontrollerinizi gerçekleştirin
  • Her ürünün stoğu için bir alt limit koyun

Doğru Hedef Kitle Seçimi Nasıl Yapılır?

E-ticaret sitesi kurmadan önce pazarlanmasını istediğiniz ürünleri belirleyip bu ürünleri satmak istediğiniz kitlenin belirlenmesi gerekmektedir. Bu bağlamda hedef kitlenin belirlenmesi oldukça önem arz etmektedir. Bundan dolayı e-ticaret siteniz için en uygun müşteri kitlelerine ulaşmanızı sağlayan bir çalışma yapmanız gerekmektedir. Bu çalışmaya ise hedef kitle analizi denmektedir. Bu analiz sayesinde kendi müşteri profilinizi oluşturabilir ve sonrasında ise satış ve reklam politikanızı bu doğrultuda gerçekleştirebilirsiniz.

E-ticaret siteniz için en uygun hedef kitlenizi bulmak için izlemeniz gereken bazı adımlar bulunuyor. Bu adımları şu şekilde izleyebilirsiniz:

  • Hedef kitleyle alakalı varsayımlar yapın.
  • Varsayımları detaylandırın
  • Girmek istediğiniz sektörle alakalı piyasa vs. araştırmaları yaparak, detaylandırmış olduğunuz varsayımlara en uygun müşteri profillerinin özelliklerini inceleyin.
  • E-ticaret sitenize uygun bir müşteri profili oluşturmaya başlayın.(Bu profilde müşterinin yaşı, statüsü, eğitim durumu, yaşadığı yer, internette ne sıklıkla alış veriş yaptığına dair detayları belirleyin)
  • Seçmiş olduğunuz sektörde size rakip olabilecek firmaları belirledikten sonra bu firmaların takipçilerini, müşterilerini analiz ederek buna uygun bir müşteri çekme stratejisi uygulayın.
  • Sosyal medyadaki takipçilerinizi analiz edin

E-ticaret sitenizde daha başarılı olmak istiyorsanız eğer sektördeki rakiplerinizi iyi analiz etmeli ve bu rahiplerden kolaylıkla sıyrılabilmek için iyi bir hedef kitle analizi yapmanız gerekmektedir. Müşteri seçimi ne kadar doğru olursa hem sermaye hem de zaman anlamında tasarruf sağlamış olup hem de satış ve pazarlama çalışmalarınızda sizin ürünlerinize ilgi duymayan kişilere yönelik çalışmalar yaparak enerjinizi boşa harcamış olmazsınız.

Markanıza en uygun hedef kitlesine yönelik yapmış olduğunuz reklam, pazarlama ve tanıtımlarla alacağınız geri dönüşler marka değerinizi yükseltirken yatırım getirinizi de arttırmış olur. Doğru hedef kitlenin belirlenmesi yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarında izlemeniz gereken yolu belirlemenizde yardımcı olur.

E-ticaret sitenizi tanıtmak için yapabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları

Teknolojisinin de gelişimiyle eski pazarlama kavramı boyut atlayarak dijital pazarlama olarak mutasyona uğramaya başladı. Hızlı geri dönüşler, yatırım getirinse daha kapsamlı sonuçlar vermesi ve istatistik ölçümlemeler gibi nedenlerle geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlamaya bırakmaya, işletmeler ve reklam verenler için ise dijital pazarlama daha fazla tercih edilmeye başlandı.

Bölüm 9 

Dijital Pazarlama Nedir?

Firmaların ürün veya hizmetlerini tanıttığı, hedef kitlesine ürün veya hizmeti sunarak satış yaptığı internet, sosyal medya ve mobil platformlarda kullandığı pazarlama ve reklam çalışmalarının bütününe dijital pazarlama denir. Teknolojisinin de gelişimiyle eski pazarlama kavramı boyut atlayarak dijital pazarlama olarak mutasyona uğramaya başladı. Hızlı geri dönüşler, yatırım getirinse daha kapsamlı sonuçlar vermesi ve istatistik ölçümlemeler gibi nedenlerle geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlamaya bırakmaya, işletmeler ve reklam verenler için ise dijital pazarlama daha fazla tercih edilmeye başlandı. Dijital pazarlama yapılan kanallardan bazıları şunlardır:

  • Sosyal medya platformları
  • Mobil uygulamaları,
  • Bloglar ve internet yayıncılarının siteleri
  • Oyun konsolları
  • Online katalog ve broşürler
  • Infografikler
  • İnternet siteleri

Dijital pazarlamanın bir avantajı da geleneksel pazarlamada istatiksel verilere kolaylıkla ulaşılamaz ve ulaşılan verilerin ise doğruluk payı kesinkes bilinemez. Dijital pazarlama da ise tüm bu kanallarda yapmış olduğunuz çalışmaların geri dönüşümlerini istatistiksel olarak ölçümleyebilir ve bu şekilde tüm çalışmaların yatırım getirilerini görerek stratejilerinizi buna göre belirleyebilirsiniz.

E-ticaret sitesi kurarak sadece ilk adımı atmış olursunuz. Asıl can alıcı kısım site kurulumundan hemen sonra başlayacaktır. Öncelikle sitenizin bilinirliğini sağlamanız, onu tanıtmanız, bir marka yaratmanız, tüketicilerin mağazanızdan alışveriş yapmasını sağlamanız ve sipariş edilen ürünlerinizi tüketiciye ulaştırmanız gerekmektedir. Tüm bunların sağlanması için ise dijital pazarlamaya yatırım yapıp belli bir bütçe ayırmanız gerekmektedir.

Sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için yapabileceğiniz farklı dijital pazarlama çalışmaları bulunuyor. Onları da kısaca şu şekilde belirtebiliriz:

Sosyal platformlar insan yaşamında oldukça büyük yer kaplıyor. İnsanlar vakitlerinin çoğunu bu sosyal platformlar üzerinde geçiyor. Bu sebeple sosyal ağlar reklam verenler için oldukça önemli bir tanıtım aracı olarak görülüp kullanılıyor. Bu mecraların kendi reklam araçlarını kullanarak, mevcut takipçilerinize ya da daha farklı kitlelere reklamlar vererek daha hızlı ve fazla geri dönüşlerinizi alabilirsiniz.

İnsanlar son zamanlarda vakitlerinin çoğunu internet ortamında geçiriyor. İnternetin gelmesiyle insanlar televizyon izlemek yerine internette video içerikleri izlemeyi tercih ediyor. Bu sebeple pek çok işletme ve reklam veren video pazarlamaya yönelmiş durumdadır. Video içeriklerin daha fazla ilgi görmesi ve videolardan elde edilen geri dönüşlerin daha fazla olması, işletmeler ve reklam verenler için video pazarlamayı daha cazip hale getiriyor.

Son zamanlarda sıklıkla kullanılan pazarlama çalışmalarından biri de e-posta gönderimidir. E-posta e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri olduğundan sıklıkla bu yönteme başvurulur. Bir abone listesi oluşturduktan sonra abonelerinize sitenizdeki ürünlerle alakalı detaylı bilgiler verebilir, kampanyaları duyurabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki içerikleri ve anahtar kelimeleri arama motoruyla uyumlu hale girerseniz Google ‘da ki trafik yoğunluğundan faydalanarak trafiği üzerinize çekmiş olursunuz. SEO çalışmalarına yatırım yapmış olmanız uzun vadede sitenize önemli bir miktarda trafik çekmenizi sağlar.

İçerik pazarlama ise reklamlarla üretmiş olduğunuz ürün ve ya hizmeti tüketicilere sunarak onlara bilgi vermenizi,  ürün ya da hizmetinizi tanıtmanıza olanak sağlayan önemli ve sıklıkla kullanılan bir pazarlama aracıdır. Blog çalışmaları yaparak daha farklı, yaratıcı ve sitenize daha fazla trafik çekmenizi sağlayacak içerikler üretebilir,  takipçilerinizle doğrudan ve hızlıca etkileşime girmenizi sağlayacak yazılı yahut görsel içerik üretimleri de yapabilirsiniz.

E ticaret sitesi kurmak hakkında daha detaylı bilgi almak için İstanbulsoft’un yazılım danışmanlarından bilgi alabilirsiniz. 

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Zorunlu alan: *

Demomuzu Hemen İnceleyin!