0 (212) 212 10 34

E-Ticaret Sektörü Neden Büyüyecek?

E Ticaret Sektörü Neden Büyüyecek?

E Ticaret sektörü her geçen gün hızla büyümeye devam etmektedir. Peki daha da fazla büyüyecek mi?

Türkiye’deki daralan ekonomi ve düşen cirolar göz önünde bulundurulduğunda, pek çok firma ürünlerini satmak için alternatif satış kanalları arayışındadır. Bu kanalların başında, tüm Türkiye’ye ve hatta Dünya’ya ürünlerin satılabildiği ve diğer satış kanallarına göre çok daha düşük bir maliyetle kurulabilen e ticaret siteleri gelmektedir. Bu yazımızda sizleri çok fazla rakamlarla yormak istemiyoruz ancak birkaç veriyi paylaşmamızın faydalı olacağını düşünüyoruz.

  • Türkiye’de online satış sitesinden yapılan satışların hacmi her yıl %30 ortalama büyüme oranıyla hızla büyümektedir!
  • Türkiye’deki perakende satış içerisinde eticaret sitelerinden yapılan satışın payı sadece payı %3.5 seviyesindedir.
  • Dünya ortalaması ise %6.5 seviyesindedir.
  • İngiltere’de bu oran %12, Amerika’da ise %9.6 seviyelerindedir. Yakın komşumuz Rusya’da ise %7 seviyelerindedir.

Online ticaret sitelerinden yapılan satış hacmimiz çok hızlı bir şekilde artıyor ancak halen Dünya ortalamasının çok gerisindeyiz. Bu da Türkiye’deki bu sektörde faaliyet göstermek isteyen yeni girişimciler için ciddi fırsatlar sunmaktadır. Bu nedenle, “online satış sitesi kurmak için geç mi kaldım” Sorusunun cevabı çok net bir şekilde “Hayır!”dır. Hatta bu tarihe kadar kurulan  ancak başarısız olan tecrübeleri inceleyebilir ve tecrübenin maliyetine katlanmayarak işinizi en az hata ile kurma şansınız olduğunu söyleyebiliriz.

Türkiye’nin genç nüfusu ve akıllı telefon kullanım oranları göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye’nin e ticaret sektöründe gidecek daha çok uzun bir yolu olduğu açıkça görülmektedir. Ancak kurulan her online satış sitesi tabii ki başarılı olamıyor. Online satış mağazalarının başarısız olmasının pek çok sebebi bulunmaktadır. Bir e ticaret sitesi ne yaparsa başarısız olur? Okumak için E Ticarette Yapılan Hatalar başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.

Başarısız olmamak için bu konuda yapacağınız araştırmalar, en az e ticarette başarılı olmak için yapacağınız araştırmalar kadar kıymetlidir! Bu nedenle, internet ortamında araştırma yaparken başarı hikayeleri kadar başarısızlık hikayelerini de incelemenizi önermekteyiz.

Şimdilik başarısızlığı bir kenara bırakalım ve e ticaret nedir, e ticarette nasıl başarılı olunur gibi konulara odaklanalım.

E ticaret nedir ve başarılı olmak için neler yapılmalıdır? 

E-Ticaret Nedir?

Elektronik ticaret kelimesinin kısaltması olarak kullanılan e ticaret kelimesi özetle, yüz yüze gelmeden, alıcı ve satıcının bir e ticaret sitesi üzerinde buluştuğu ve alım-satım işleminin gerçekleştiği ticaret modelidir.

İnternet üzerinden ürün ya da hizmetinizin satışını gerçekleştirebilmek için güvenilir bir online satış alt yapısına ihtiyacınız bulunmaktadır. Eticaret siteleri yoğun trafik akışının gerçekleştiği ve müşterilerin kredi kartı bilgilerini paylaştığı önemli yapılardır. Bu nedenle, bir sitenin güvenli olarak sayılabilmesi için yazılımsal olarak tüm testlerinin yapılmış olması, SSL sertifikasının bulunması ve sunucu bazlı atak önleyici sistemlerin doğru bir şekilde yapılandırılmış olması gerekmektedir. Tabii ki e ticaret sitesi kurmak isteyen bir girişimciden bu gibi teknik bilgileri bilmesi beklenemez. Ancak bu hizmetleri kusursuz bir şekilde alabilmek için kurumsal bir firma ile çalışılması gerektiğini önemle vurgulamak isteriz. Tahsilat işlemleri sırasında sitenizde mutlaka 3D ödeme yöntemi bulunmalıdır. Sitenizdeki SSL sertifikanızın varlığını ara ara da olsa kontrol etmelisiniz. Çünkü SSL sertifikaları süreli olarak satın alınır ve yazılım firmanız yineleme dönemlerini takip etmeyerek kaçırabilir. Bu durum da sitenizin SSL sertifikasının iptal olmasını ve güvenli olmayan eticaret sitesi olarak algılanmasına sebep olabilir.

E-Ticarette Nasıl Başarılı Olunur?

E-ticarette nasıl başarılı sorusu online satış sitesi kurmak isteyen tüm girişimcilerin veya sitesi olmakla birlikte henüz istediği başarıyı yakalayamamış tüm girişimcilerin ortak araştırma konusudur.

Öncelikle şunu vurgulamak gerekiyor ki, eticaret pek çok kişinin düşündüğü gibi “siteyi kur ve para kazanmaya başla” şeklinde bir iş modeli değildir. Bu iş modelinde de başarılı olmak için sitenin kuruluşundan satış aşamasına, teslimatından iadesine kadar tüm süreçlerin en başından planlanması ve tabii ki doğru çözüm ortakları ile yola çıkılması en önemli konuların başında gelmektedir.

Bütün ticari işletmelerde olduğu gibi aslında eticarette de başarılı olmak için birkaç önemli nokta öne çıkmaktadır. Gelin bu noktaları başlıklar halinde ve online olmayan, gerçek, somut bir mağaza kurmak ile karşılaştırarak anlatmaya çalışalım. Böylelikle, köşe başında mağaza açan Ahmet Bey de, eticaret sitesi sahibi olduğunda, köşe başında açmış olduğu mağazasında uyguladığı stratejilerin benzerlerini, kendi eticaret sitesine çok daha kolay bir şekilde uygulayabilecektir.

Anlatım kolaylığı açısından, köşe başında yerel mağazasını açan girişimciye Ahmet Bey diyelim. E-ticaret sitesi açan girişimci ise Mehmet Bey olsun. Ve her iki girişimci de tekstil ürünleri satışı konusunda faaliyet gösteren bir mağaza açmak üzere yola çıkmaktadır.

1- Ahmet Bey mağazasını açarken öncelikle konumunun neresi olacağı yönünde araştırmalar yapar. Kendi hedef kitlesi bu caddeden ne kadar geçiyor, geçerken koşturarak işe yetişmek üzere mi geçiyor, yoksa dolaşmak için mi çıkmış, dolaşırken vitrinlere bakıyor mu, kaç kişi girdiği mağazadan elinde alışveriş poşetleri ile çıkıyor, bu bölgede ortalama kiralar ne kadar, diğer giderler ne kadar olacak, bu gideri karşılamak için ne kadar satış yapmalıyım gibi pek çok konuda araştırma yapar. E-ticaret sitesi kurmak isteyen bir girişimcinin (Mehmet Bey) ise ilk günleri çok daha kolaydır. Online satış mağazası kurmak isteyen girişimci öncelikle doğru eticaret altyapısını tespit etmeye çalışır. Özelliklerini ve maliyetlerini inceler. Ahmet Bey’e göre çok daha az araştırma ve maliyetle eticaret sitesini kurabilir. Ahmet Bey, mağazasının yerine karar verirken aslında bir taraftan da gelen ziyaretçilerini ölçerek reklam ve tanıtım faaliyetlerini daha mağazasını açmadan planlarken, eticaret girişimcisi tanıtım faaliyetlerini site sahibi olduktan sonra yapmaya başlar.

2- Ahmet Bey, mağazasını açacağı yeri belirledikten sonra mağazanın iç dizaynını kusursuz bir şekilde yapmak ve gelen müşterilerine en konforlu alanı yaratmaya çalışır. Mehmet Bey de eticaret sitesinin tasarımı ve hızı konusunda çok hassas olmalıdır. Gelen ziyaretçilerin sitede aradıkları ürünü son derece hızlı bir şekilde bulmalarını ve araya başka birşey girmeden ürünü sepete ekleyerek kasaya gidip ödeme yapmalarını ve siteden alışveriş yaparak ayrılmalarını ister. Bu nedenle, sitesini hazırlatırken ayrıntılara dikkat etmelidir. En iyi hız ve güvenlik hizmetini alabileceği, site tasarımının gelen ziyaretçiler tarafından beğenildiği bir eticaret sitesine sahip olmalıdır.

3- Ahmet Bey mağazasının iç mimari çalışmalarını bitirdikten sonra mağazasının raf düzenini oluşturur ve ürünlerini en fazla satış yapabileceği şekilde sergilemeye başlar. Mehmet Bey’de eticaret sitesini teslim aldıktan sonra güzel slider ve bannerlar hazırlar, müşterilerin en fazla alma ihtimali olan ürünleri anasayfaya yerleştirir, kolay erişilebilir bir menü kurgusu hazırlar ve gelen ziyaretçilerinin ürün alması için gerekli hazırlıkları yapar.

4- Ahmet Bey mağazasının dış cephesine reklam etiketleri koyar. Yeni sezon indirimi, ikinci ürün %50 indirimli vb. kampanyalar düzenler. Mehmet Bey ise benzer tanıtım faaliyetleri için reklam bütçesini kullanmaya başlar. Google adwords reklamları, İnstagram ve Facebook reklamları verir. İnstagram ve Facebook reklamları aynı platform üzerinden verilmektedir.

Mehmet Bey’in burada dikkat etmesi gereken nokta, reklam bütçesini doğru hedef kitle ile buluşturmak için doğru bir şekilde kullanmasıdır. Tekstil ürünleri satan Mehmet Bey’in mutlaka reklam bütçesinin bir kısmını, “benzer ürünleri satan siteleri ziyaret eden kullanıcılara reklamımı göster” reklam modelini öğrenmesi ve bu kişilere reklamlarını göstermesi gerekmektedir. Aksi takdirde reklam bütçesi alakasız kişilere gösterilecek reklamlar ile son derece hızlı bir şekilde tükenebilir ve beklenen ziyaretçi dolayısıyla satış rakamları beklentilerin çok altında kalabilir. Bu reklam modelini açmak gerekirse, eğer tekstil ürün satıyorsanız, çok yüksek ihtimalle sizin sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ile trendyol.com ve tozlu.com sitelerini ziyaret eden kullanıcılar aynı kullanıcılar olacaktır. Ve sizin reklam bütçenizi en verimli kullanabileceğiniz hedef kitle de bu kitledir. Sitenize yerleştireceğiniz pixel kodu ile bu sitelere gelen ziyaretçileri takip edebilir, facebook, instagram ve internette dolaşmaları sırasında, reklamlarınızı sadece bu hedef kitleye gösterebilirsiniz. Böylelikle %100 doğru hedef kitle için reklam bütçenizi en verimli şekilde harcamış olursunuz.

Görülebileceği üzere, Ahmet Bey’in mağazasının yerini tespit ederken yaptığı araştırma ve masrafı, Mehmet Bey sitesini kurduktan sonra yapmaktadır. Mehmet Bey, en az Ahmet Bey kadar dikkatli olmalı ve tüm süreçleri adım adım sağlıklı bir şekilde yönetmelidir. Bu süreci yanlış bir şekilde yöneten girişimcinin maalesef eticaret dünyasında başarılı olma şansı yoktur.

5- Online satış mağazası işleten Mehmet Bey’in Ahmet Bey’e göre avantajı, daha fazla hata yapma şansı olmasıdır. Ahmet Bey mağazasını yanlış bir yerde açar ve hedeflediği müşteri gelmez ise vay haline ! Onca emek ve para boşa gitmiş demektir. Mehmet Bey ise müşteriye ulaşma stratejilerini günlük, haftalık raporlar alarak anlık olarak değiştirebilir. Yeni reklam ve tanıtım kurguları yaparak sitenize gelen ziyaretçi satışını artırabilir. Kısaca SEO (search engine optimization) olarak ifade edilen, arama motoru optimizasyonu süreçlerini öğrenerek, sitesini Google ve diğer arama motorlarında daha yukarıya gösterebilmek için çalışmalar yapar ve zaman geçtikçe bu çalışmaların meyvesini alır ve reklam bütçesini azaltabilir. Yine Ahmet Bey’den farklı olarak, sınırları olmadığı için ürününü tüm Dünya’ya satmak için sitesine birkaç yabancı dil ekleyebilir ve yurtdışında da reklam, tanıtım faaliyetlerinde bulunabilir.

Görülebileceği üzere, “eticaret sitesi kur ve para kazan” gibi bir ihtimal maalesef yoktur. Araştırma, öğrenme, tecrübe etme, belirli bir miktar maliyete katlanma ve akabinde para kazanma süreci diyebileceğimiz zorlu bir süreci doğru bir şekilde planlamak ve yönetmek gerekmektedir.

6- Mehmet Bey, bu satış kanalları dışında alternatif pazaryerlerinde de ürünlerini mutlaka satmalıdır. n11.com, gittgidiyor.com, hepsiburada.com, trendyol.com gibi pek çok pazaryerine ürünlerini ekleyerek buralardan da gelir elde etmelidir. Ürünlerini bu sitelere eklemek için entegre bir eticaret paketi satın alabilir veya ürünlerini dopigo.com, entegrabilisim.com, stockmount.com gibi entegratör firmalar aracılığıyla da bu pazar yerlerine yükleyebilir.

7- Mehmet Bey, yine alternatif bir yöntem olarak instagram fenomenleri ve youtuber’lar ile anlaşarak buralardan sitesine ziyaretçi çekebilir ve satışlarını artırabilir.

8- Mehmet Bey, bununla birlikte affiliate marketing (ortaklık programı) sistemini kullanarak sitesine ziyaretçi çekebilir.

9- Bir süre sonra tüm alternatif satış kanallarından ve reklam faaliyetlerinden gelen ziyaretçiler Mehmet Bey’in müşteri havuzunda birikir ve bu müşterilere email marketing yaparak, kampanya duyuruları yapabilir ve satışlarını artırabilir.

10- Tabii ki, tüm iş modellerinde olduğu gibi, bu iş modelinde de müşteri memnuniyeti en önemli konudur. Sitenize gelen müşterilerin aldığı ürünlerden memnun olması, sitenizin hacminin büyümesinin en önemli etkenidir. Sitenizi ilk defa ziyaret eden bir kişinin satın alacağı ürünün karı, o ziyaretçiyi sitenize çekme maliyetine gidebilir. Ancak ondan sonraki satın alımları tamamen sizin karınız olacaktır.

Görülebileceği üzere, e ticarette başarılı olmak için en az bu 10 adımı doğru bir şekilde yönetmek gerekmektedir. Ve bunun için de hem enerjiniz, hem dinamik bir strateji yönetiminiz hem de hedeflerinize paralel bir bütçenizin olması gerekmektedir. Tüm planlamasını doğru yapan ve zamanında aksiyon alan bir eticaret girişimcisinin başarılı olmaması için herhangi bir gerekçe yoktur. Yazımızın başında da ifade ettiğimiz gibi, eticarete başlamak için kesinlikle geç kalmış değilsiniz.

E-ticaret demo talebinde bulunarak gelişmiş altyapımızı inceleyebilir veya 0212 212 10 34 numaralı telefondan İstanbul Soft e ticaret danışmanlarına ulaşabilirsiniz.

E Ticaret Sitesi Sahibi Olmak Zor mu?

Gelişen yazılımı teknolojileri ile online satış sitesi kurmak artık son derece kolay bir hale gelmiştir. Sadece 4 adımda sitenizi kurabilir ve satış yapmaya bugün başlayabilirsiniz. Online satış mağazanızı hemen açmak için e ticaret sitesi kurmak konulu sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

E Ticaret Sitesi Fiyatları

Eğer online mağaza açmak ve ürünlerinizi satmak istiyorsanız onlarca yazılım firması arasında bir tercih yapmanız gerekmektedir. Online satış  platformlarının fiyatları maalesef çok değişkendir ve altyapı özelliklerini seçerken bu fiyatların nasıl oluştuğunu anlamanız faydalı olacaktır. Bu konu hakkında hazırlamış olduğumuz e ticaret sitesi fiyatları başlıklı makalemizi okumanızı tavsiye ediyoruz.

Ücretsiz E Ticaret Yapılabilir mi?

Pek çok yeni girişimci, öncelikle bu işi herhangi bir ücret ödemeden yapmak için arayış içine girmektedir. Bu arayış maalesef çoğu zaman olumsuz bir girişim olarak sonuçlanır ve bu işe başlamak isteyen girişimcilerin hevesi kırılır. Bunun yanında ücretsiz olarak aldıklarını düşündükleri yazılımlar için herhangi bir yazılım geliştirme ihtiyacı oluştuğunda ciddi miktarda ücret talep edilebilmektedir. Bu beklenmeyen maliyetler ücretsiz hizmet almak isteyen girişimciler için hayal kırıklığı ile birlikte boşuna zaman kaybına sebep olmaktadır. Ücretsiz e ticaret sitesi hakkında daha detaylı bilgi için makalemizi okuyabilirsiniz.

Hazır E-Ticaret Paketleri

e-ticaret-paketleri

Bu sektörde faaliyet göstermeye başlarken işinizi en fazla kolaylaştırılacak konuların başında, yazılım firmalarının sunmuş olduğu hazır e-ticaret paketleri gelmektedir. Yazılım firmaları benzer sektörlerde faaliyet gösteren ve benzer ihtiyaçları olan firmalar için pek çok özelliği bir araya getirerek paket adını verdikleri yazılımlar hazırlamıştır. Bu paketlerden herhangi birini seçerek online mağazanızı çok çabuk bir şekilde kurabilirsiniz. Daha detaylı bilgi için İstanbul Soft e ticaret paketleri sayfamızı ziyaret ederek e ticaret paketleri karşılaştırma yapabilir, sektörünüze ve ihtiyaçlarınıza en uygun paketi tercih edebilirsiniz.

E-ticaret demo talebinde bulunarak gelişmiş altyapımızı inceleyebilir veya 0212 212 10 34 numaralı telefondan İstanbul Soft e ticaret danışmanlarına ulaşabilirsiniz.

Demomuzu Hemen İnceleyin!